فرآیند اتوماتیک فروش در سایت فروشگاهی | جایگزین مناسب اینستاگرام

با راه اندازی یک سایت فروشگاهی اینترنتی، بدون محدودیت زمانی فرآیند فروش محصول به صورت خودکار انجام می‌شود. راه اندازی سایت فروشگاهی، مشکلات موجود در کسب و کار ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ و … را ندارد.

 

با توجه به قابلیت بسیار زیادی که در هر یک از اپلیکیشن های شبکه‌های پیام رسان اجتماعی وجود دارد، ممکن است قسمتی از فعالیت‌های خود را به فروش اینترنتی از طریق این شبکه‌ها اختصاص دهید. در این روش، شرط کسب درآمد به صورت مستمر این است که همیشه در دسترس مخاطب باشید و در صورت نیاز، سفارش او را به ثبت برسانید. برای رهایی از این مشکل و تحقق هدف افزایش سودآوری و فروش بیشتر، می‌توانید اقدام به راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی نمایید. تمام مراحل دریافت مشخصات محصول، اطلاع از قیمت و خرید نهایی و ثبت سفارش آن به صورت اتوماتیک از طریق سایت فروشگاه آنلاین انجام می‌شود. مسلماً این گزینه، مزیتی است که خیلی از صاحبان کسب و کار به آن نیاز دارند.

این روزها هر کسی را که می‌بینید، حتماً در یکی از شبکه ‌های اجتماعی مجازی مانند Instagram، Telegram، WhatsApp و … ، عضو شده است و با دوستان و آشنایان خود ارتباط دارد. پیشرفت فناوری و به روز شدن شیوه‌های ارتباطی، این امکان را برای همه مردم در کل دنیا فراهم کرده است. غیر از جنبه‌های اجتماعی و دوستانه‌ای که در انواع شبکه ‌های ارتباطی وجود دارد، کاربرد آن در کسب و کارهای مختلف است. همین تکنولوژی باعث شده است تا اشتراک گذاری بسیاری از مطالب مهم علمی و تخصصی هم به راحتی انجام شود. به همین دلیل آگاهی مردم نسبت به کسب و کارهای اینترنتی زیاد شده است. طوری که این روزها شاهد رقابت زیاد بین شغل‌ها و افراد مختلف هستیم.

کاربری که تا قبل از این، فعالیت بسیار زیادی در شبکه‌ های مجازی داشت و هم‌زمان در فضای حقیقی هم مشغول فعالیت خاصی بوده، متوجه شده است که خیلی از همکارانش در همین شبکه اجتماعی، به جای احوالپرسی ساده و دوستانه، شغلشان را وارد این فضا کرده‌اند. طوری که با مخاطبان به واسطه ارائه خدمات متنوع و مرتبط با فعالیت اصلی و حرفه‌ای خود، در ارتباط هستند. نتیجه فعالیتشان را که با کسب و کار خودش مقایسه می‌کند، شاهد رونق بهتر و افزایش درآمد بیشتر همکارانش می‌شود. تصمیم می‌گیرد تا او هم به عرصه فضای مجازی و فعالیت حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی روی آورد تا به سود  بیشتری برسد.

ممکن است شما هم مثل این کاربر، در شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام، صفحه‌ای را به کسب و کار اینترنتی خود اختصاص داده باشید. هر محصول و خدماتی ک دارید، به صورت جداگانه برای مخاطب معرفی می‌کنید. با هدف جذب مخاطب، به بیان ویژگی‌های مهم و برجسته‌ای که در محصول وجود دارد، می‌پردازید. هر توضیح دیگری که تکمیل کننده مشخصات محصول باشد، ارائه می‌نمایید. در نهایت منتظر سفارش محصول از سوی مخاطبان، خواهید ماند. شاید برخی از کاربران فقط جهت اطلاع از قیمت، نحوه سفارش و ارسال محصول، با شما ارتباط برقرار کنند. درصورتی که به موقع و همیشه در دسترس باشید، کاربران بیشتری، پاسخ سؤال‌های خود را دریافت خواهند کرد. به همین ترتیب تعداد مخاطبان و مشتریان بالقوه کسب و کار مجازی شما هم افزایش پیدا می‌کند.

حالا فرض کنیم، زمان مشخصی از شروع کسب و کار اینترنتی شما در شبکه اجتماعی گذشته است. در طی این مدت، متوجه می‌شوید ک باید همیشه آنلاین باشید تا به درخواست یا سؤال مخاطبتان پاسخ دهید. اگر مشتری بخواهد قبل از سفارش یک محصول، در جریان موجودی آن قرار بگیرد، بازهم باید از شما بپرسد و در این صورت هم لازم است در دسترسش باشید. وقتی به تنهایی مدیریت این کسب و کار را به عهده بگیرید، مسلماً مقدار زیادی از وقت ارزشمند شما صرف همین پیگیری‌ها می‌شود. دیگر فرصت زیادی برای رسیدگی به حرفه خود در فضای واقعی نخواهید داشت. حتی اگر همچنان به کاسبی در بیرون از فضای مجازی ادامه دهید، با کیفیتی که قبل از راه اندازی آن در اینستاگرام بوده است، نخواهد بود. با وجود اینکه شبکه مجازی، محدودیت‌های تعداد مخاطبین در شهر و منطقه خاصی و همین‌طور ساعت کاری را ندارد و حتی این راهم می‌دانید که، در هر زمانی بخواهند می‌توانند اقدام به خرید محصول موردنظرشان کنند. با همه این‌ها، باز هم برای شما به عنوان صاحب این کسب و کار، مشکلاتی به وجود می‌آید. به این نتیجه می‌رسید که باید یک نیروی کمکی را در کنار خود داشته باشید تا در غیاب شما، به خواسته‌های مخاطبان رسیدگی کند. به این فکر می‌کنید که حتی او هم شاید در برخی مواقع نتواند پاسخگوی همیشگی مخاطب باشد. اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که اعتماد مشتری را از دست می‌دهید و شاید برای جذب دوباره او، نیاز به تلاش بیشتری داشته باشید.

همه این مواردی که بیان شد، شامل مزیت‌ها و مشکلاتی است که در تمام کسب و کارهای مجازی راه اندازی شده توسط یکی از شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام و .. صدق می‌کند. با وجود اینکه می‌دانید فروشگاه مجازی که دارید، به کسب درامد بیشتر در کنار شغلی اصلی‌تان کمک می‌کند، اما از آنجایی که این درآمد، بستگی به تلاش و فعالیتتان در فضای مجازی خواهد داشت، ممکن است میل و رغبتی برای ادامه فعالیت نداشته باشید. در واقع تصوری که از کسب سود داشتید، محقق نمی‌شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم راه حلی را به شما معرفی کنیم که تمام این دغدغه‌های شما را به بهترین شکل پوشش می‌دهد و امید کسب سود و درآمد بیشتر را در شما زنده می‌کند. پیشنهاد ما این است که به جای شبکه‌های اجتماعی، اساس راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را روی راه اندازی یک سایت بنا کنید. شاید در جواب این پیشنهاد بگویید، به خاطر هزینه‌هایی که یک طراحی سایت فروشگاهی دارد و نداشتن تخصص و مهارت در مدیریت سایت، این گزینه را از فهرست فعالیت‌های مجازی خود حذف کرده‌اید. اگر بدانید راه اندازی یکی فروشگاه اینترنتی در قالب یک سایت مخصوص به حرفه‌ای که دارید، چه مزیت‌هایی دارد، حتماً در تصمیم خود تجدید نظر می‌کنید. اجازه دهید در مورد سایت فروشگاهی اینترنتی و فرآیند خرید و فروش محصول در آن توضیحات شفافی ارائه کنیم تا بهتر در مورد جزئیات آن بدانید. در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کسب و کار اینترنتی خود را تنها در یک شبکه اجتماعی داشته باشید یا از کاربردهای بسیار خوب یک سایت هم بهره‌مند شوید.

اگر یک سایت فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، مراحلی که شما به عنوان صاحب کسب و کار انجام می‌دهید و  فرآیندی که منجر به خرید نهایی از سمت کاربر می‌شود، شامل مراحل زیر است.

فرآیند اتوماتیک با طراحی سایت فروشگاهی

  • بارگزاری محصول در سایت

تمام محصولاتی که برای ارائه به مشتری دارید، همراه با مشخصات کامل آن، وارد سایت می‌کنید.  یعنی تصاویر با کیفیت محصول را از زاویه‌های مختلف، برای نمایش به مشتری بار گزاری می‌نمایید. هر توضیح کوتاه و بلندی که شامل ویژگی‌های اصلی و مهم محصول می‌شود، با بیانی ساده و روان در اختیارش قرار می‌دهید. قیمت محصول را با در نظر گرفتن شرایط مختلف ارسال و تحویل، اعلام می‌کنید.

  • مشاهده کاربر در سایت

کاربر وارد سایت می‌شود. با دیدن مشخصات و جزئیات محصول به پاسخ همه سؤال‌هایش می‌رسد. بنابراین دیگر نیازی نیست که همان لحظه ورود کاربر به سایت، هم‌زمان با او در دسترس باشید و به سؤال‌های احتمالی او جواب دهید. یعنی در هر زمانی از شبانه روز، فروش محصول در سایت، امکان پذیر است. شما فقط یک بار، زمان کافی و مفید برای وارد سازی بهینه محصول، در نظر گرفته‌اید ولی بارها می‌توانید از همان محصول درآمد داشته باشید. پس نسبت به فرایند خرید در شبکه اجتماعی، آسان‌تر است و علاوه بر آن، بازدهی بهتری هم دارد.

  • پرداخت آنلاین

در صورتی که کاربر، تصمیم به خرید محصول گرفته باشد، با توجه به گزینه‌ای که برای پرداخت آنلاین تعبیه شده است، اقدام به پرداخت هزینه محصول می‌کند و منتظر پاسخ سایت می‌ماند.

  • ثبت سفارش و ارسال محصول

در صورت تأیید پرداخت وجه از سوی درگاه پرداخت آنلاین، ثبت سفارش محصول، مورد تأیید قرار می‌گیرد. در مرحله بعد با توجه به شیوه‌ای که برای تحویل سفارش در نظر گرفته شده است، محصول را در همان آدرسی که هنگام ثبت سفارش مشخص کرده است، تحویل می‌گیرد.

حالا با توجه به اطلاعاتی که راجع به راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی و کاربردهای آن به دست آورده‌اید، بهتر می‌توانید در مورد شیوه کسب و کار خود در اینترنت برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، استفاده هم‌زمان از شبکه اجتماعی و سایت اینترنتی برای فروشگاه، به بهبود درآمد، افزایش فروش و رضایت‌مندی مشتری‌ها کمک می‌کند.

سیستم سازی با طراحی  سایت

مواردی که در این قسمت فهرست شد، فقط بخش مربوط به خرید سایت است. علاوه بر همه این گزینه‌ها، وجود سایت اینترنتی در کنار فروشگاه اصلی، اعتماد و اطمینان کاربر را بیشتر می‌کند. بابت سوء استفاده‌های احتمالی، دچار تردید نمی‌شود. با خیال راحت همه مشخصات دلخواه خودش را با امکانات تعریف شده محصول در سایت مقایسه می‌کند. در نهایت تصمیم می‌گیرد که از طریق سایت فروشگاه اقدام به ثبت سفارش خرید خود نماید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *