مزایای استفاده از وردپرس در طراحی سایت

در بخش مربوط به معایب سایت سازها، به این موضوع اشاره شد که برای راه اندازی یک سایت اینترنتی، روش‌های زیادی در مقابل شما وجود دارد. اگر بخواهید از بین همه آن‌ها یک مورد مناسب و کاربردی را انتخاب کنید، ممکن است سردرگم شوید. ما در اینجا انتخاب WordPress را به‌عنوان یک روش درست و اصولی طراحی سایت معرفی می‌کنیم. طوری که می‌توانید از آن به عنوان جایگزینی برای سایت سازها استفاده کنید. بنابراین در ادامه این بخش، مطالبی را بیان می‌کنیم که نشان می‌دهید، هر هدفی که از طراحی سایت خود دارید و برای آن تلاش می‌کنید، از طریق وردپرس قابل اجراست.

معرفی کوتاهی از وردپرس

خلاصه که بگوییم، وردپرس یک Content Management System یا همان سیستم مدیریت محتوا است. انواع دیگری از سی‌ام اس ها هم هستند که هر کدام ویژگی‌ها و مشخصات کاربردی خاص خودش را دارد. اما وردپرس، گزینه‌ای است که بیشتر کاربران تمایل دارند تا از آن برای راه اندازی سایت استفاده کنند. از طرفی دیگر، آمار سایت‌هایی که از طریق wordpress طراحی شده است، خیلی بیشتر از سایر cms ها است. ویژگی مشترک وردپرس با سایر سیستم‌های مدیریت محتوا شامل موارد زیر است:

  • برای شروع ساخت یک سایت با کمک وردپرس، نداشتن تخصص برنامه نویسی و کد نویسی، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • از نوع متن باز یا open source است. یعنی در صورتی که در حد مقدماتی هم با کدهای مربوط به طراحی سایت، آشنایی داشته باشید، به راحتی می‌توانید تغییرات دلخواه ایجاد کنید.
  • هزینه راه اندازی و نگهداری کمتری دارد. موضوع هزینه طراحی سایت، دغدغه خیلی از افراد است. اینکه بتوانید یک سیستم قدرتمند با امکانات زیاد را بدون پرداخت هزینه، در اختیار داشته باشید، یک ویژگی فوق‌العاده‌ای است که در وردپرس یافت می‌شود.
  • در صورتی که بخواهید مدیریت و کنترل سایت را به عهده بگیرید، مسیر سختی نخواهید داشت. مدیریت سایت در وردپرس آسان است.
    ممکن است با مشخصاتی که از وردپرس تعریف کردیم، با خود بگویید، سایت سازها هم همین ویژگی‌ها دارند و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توان یک سایت را راه‌اندازی کرد. اما بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد سایر مزایای استفاده از وردپرس برای طراحی و ساخت سایت اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

طراحی سایت با وردپرس چه مزیت هایی دارید؟

قالب‌های متنوعی دارد.

مسلماً هر یک از افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود در فضای مجازی را دارند، به دنبال پیاده سازی و اجرای یک هدف مشترک و مشابه نیستند. برای مثال ممکن است کسی بخواهد از طریق سایت فروشگاهی به افزایش درآمد برسد و شخص دیگری تمایل دارد تا خدمات مختلف آموزشی، مشاوره‌ای، علمی و … را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و به این روش، کسب و کارش را رونق دهد. اینجاست که مهم‌ترین نقطه قوت وردپرس، مشخص می‌شود. با وجود اینکه سیستم پیچیده و سنگینی در وردپرس تعریف شده است، اما به دلیل اینکه قالب‌های مختلفی جهت کاربردهای متنوع دارد، کار طراحی سایت را راحت کرده است. بعد از این که مشخص شد چه نوع سایتی قرار است راه اندازی کنید، قالب وردپرس مرتبط به همان کاربری را دریافت می‌کنید و در چند مرحله ساده اقدام به راه اندازی سایت می‌نمایید. این که وردپرس بر محور قالب مخصوص به خود کار می‌کند، همراه با فراهم شدن امکانات بسیار زیادی است که می‌توانید روی سایت خود پیاده کنید. قالب وردپرس فروشگاهی، قالب وردپرس آموزش، قالب سایت شرکتی وردپرس، قالب سایت وردپرس شخصی، قالب فروشگاه فایل، قالب سایت نوبت دهی با وردپرس، قالب سایت رستوران، هتل و هر کاربری متفاوت دیگری که در ذهن شما است و ممکن است در این قسمت بیان نشده باشد، مناسب سلیقه و به دلخواه خودتان قابلیت طراحی دارد.

برای اضافه کردن هر امکاناتی، افزونه دارد.

شاید وقتی در مورد کم هزینه بودن و طراحی راحت تر وردپرس می‌شنوید، تصور ذهنی شما این باشد که بعد از شروع فعالیت سایت، نمی‌توانید هیچ تغییری در آن ایجاد کنید. ممکن است بخواهید برای یک قسمتی از سایت گزینه‌ای اضافه کنید که به موفقیت و بهتر دیده شدن سایت کمک می‌کند. شاید دوست داشته باشید جهت جذب بیشتر مخاطب، در یک زمان مشخصی، شرایط ویژه و استثنایی در سایت تعریف کنید. ممکن است تصاویر برخی محصولات ویژه را در قالب گالری تصویر در اختیار کاربران قرار دهید. این امکاناتی که ممکن است در ابتدای طراحی سایت به آن توجه نکردید و بعد از راه اندازی سایت وجود آن‌ها را لازم دانستید، از طریق افزونه‌های تعبیه شده در وردپرس به بهترین شکل قابل پیاده سازی هستند. بعد از نصب افزونه در سایت وردپرسی خود، هر تنظیم دلخواهی که مطابق سلیقه‌تان و هماهنگ با طراحی سایت باشد، می‌توانید اعمال کنید. توسعه دهندگان سیستم‌های مدیریت محتوا در بخش وردپرس، هم‌زمان با رشد فناوری پیش می‌روند. خیلی از امکانات و خصوصیات کاربردی و مفیدی که در یک سایت از سوی کاربر درخواست می‌شود، یک افزونه مناسب در وردپرس دارد. بنابراین این ویژگی خارق‌العاده در طراحی سایت با وردپرس، کافی است تا هیچ تردیدی برای انتخاب آن باقی نماند.

هزینه‌ها نسبت به کارایی، مقرون به صرفه است.

هسته اصلی وردپرس را می‌توانید از سایت مرجع آن، به صورت رایگان دریافت کنید. در حالت کلی، درصورتی که بتوانید تغییراتی روی قالب پیش فرض وردپرس اعمال کنید، برای شروع یک کسب و کار در فضای مجازی آماده می‌شوید. بسیاری از قالب‌ها و افزونه‌های مربوط به سایت‌های وردپرسی هم ممکن است از سوی توسعه دهندگان وب، بهینه شده باشد. بنابراین بابت تلاش و دانشی که برای آن صرف کرده‌اند، با پرداخت هزینه، در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌دهند. حتی در این شرایط هم هزینه دریافت قالب‌های غیر رایگان و تجاری، زیاد نیست.
با این وجود، به دلیل عدم آشنایی با طراحی سایت و وردپرس، ممکن است بخواهید کار راه اندازی سایت را به افراد یا گروه‌های تخصصی در این رابطه واگذار کنید. در این صورت باز هم نسبت به عملکردی که در نهایت از یک سایت وردپرسی دریافت خواهید کرد، پرداخت هر هزینه‌ای، منصفانه و معقول است.

منابع آموزشی استاندارد آن زیاد است.

ممکن است این شرایط را تجربه کرده باشید که در حال فعالیت و انجام امور مهمی روی سایت اینترنتی خود هستید، اما به یک‌باره کل سایت یا قسمتی از آن دچار اختلال می‌شود. اگر نتوانید به موقع و در کمترین زمان ممکن، مشکل به وجود آمده را رفع کنید، ممکن است به موفقیت و اعتمادی که از سوی کاربران دریافت کردید، صدمه وارد شود. نکته امیدوار کننده‌ای که در اینجا می‌توان ارائه کرد، این است که وردپرس، یک سیستم جهانی و کاملاً شناخته شده برای بسیاری از طراحان سایت حرفه‌ای و متخصص است. برای یادگیری وردپرس، هیچ محدودیتی نخواهید داشت. خیلی از آموزش‌های بسیار کاربردی و مفید مربوط به وردپرس را می‌توانید رایگان و بدون محدودیت در منابع رسمی وردپرس دریافت کنید. بنابراین خیلی از مشکلاتی که شما به تازگی با آن‌ها رو به رو شده‌اید، از قبل توسط افرادی دیگر حل‌شده است. کافی است با یک جست و جوی ساده در منابع معتبر مربوط به وردپرس، به پاسخ و راه حل مناسب جهت برطرف کردن اختلال به وجود آمده در سایت برسید. حتی اگر مشکلی باشد که برای اولین بار ظاهر شده است، توسعه دهندگان وردپرس، با تخصص و دانش خود، برای رفع آن تلاش می‌کنند.

همزمان با رشد فناوری، قابل گسترش است.

اگر یک سایت وردپرسی را چندین سال است که راه اندازی کرده‌اید و با هدف موفقیت و افزایش درآمد همچنان قصد ادامه فعالیت دارید، باید بتوانید آن را به روز نگه دارید. خوشبختانه وردپرس، همگام با رشد فناوری و پیشرفت سبک‌های مختلف مربوط به وب سایت‌ها و طراحی سایت، ارتقا پیدا می‌کند. یعنی یک هسته ثابت و غیر قابل تغییری ندارد. بنابراین برای اینکه سایت پویایی داشته باشید، لازم است هسته وردپرس خود را به روز کنید. هر امکانات دیگری مثل افزونه‌ها و قالب وردپرسی هم در سایت وجود داشته باشد، قابلیت ارتقا به نسخه‌های بهینه و بالاتر دارد. طوری که مشکلات و کاستی‌های موجود در نسخه‌های قبلی را ندارد. پس حتی اگر طی سال‌های متوالی بخواهید در رتبه‌های برتر و جایگاه موفق حوزه کسب و کار اینترنتی خود باشید، به واسطه سایت وردپرسی می‌توانید به این هدف مهم برسید.

وابسته به یک فرد یا گروه خاصی جهت توسعه، نیستید.

همین که اعلام کنید یک سایت را از طریق ورد پرس راه اندازی کرده‌اید، برای توسعه و ارتقای آن می‌توانید سراغ بسیاری از متخصصان وردپرس بروید. در واقع بهتر است بگوییم، ممکن است طراحی سایت شما توسط فرد یا گروه متخصص و با تجربه، در حد حرفه‌ای و کاملاً هوشمندانه انجام شده باشد. در صورتی که بخواهید بعد از گذشت مدت زمان خاصی، تغییرات، توسعه و هر ویرایش دیگری را در سایت لحاظ کنید، نیازی نیست سراغ همان افراد بروید. به علت استاندارد بودن وردپرس، قابلیت پشتیبانی و بهینه سازی آن از سوی سایر کاربران متخصص و آشنا به وردپرس وجود دارد. به همین دلیل در وردپرس هیچ انحصار و محدودیتی وجود ندارد.

جمع بندی مزایای استفاده از وردپرس

تمام مطالبی که ارائه شد، تأییدکننده این طلب است که انتخاب سیستم مدیریت محتوای وردپرس، می‌تواند گزینه بسیار مناسب و کاربردی برای شروع کسب‌وکارهای مختلف اینترنتی و کسب درآمد از طریق آن باشد. بنابراین در صورتی که تصمیم به راه اندازی یک سایت فروشگاهی، طراحی سایت شخصی، ساخت سایت شرکتی، طراحی سایت رزرواسیون و نوبت‌دهی، ساخت سایت فروشگاه فایل، سایت رزومه و مواردی دیگر ازاین‌دست دارید، می‌توانید با خیال راحت وردپرس را انتخاب کنید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *